The world can be yours!

15 februari 2012

Tjohoo!
Fick bara en otrolig lust att skriva av mig lite saker som skett i veckan. (inget sammanhängande. - just so you know! if, you care.)

Förra söndagen så satt jag som vanligt på tågstationen i AvestaKrylbo för att invänta SJ InterCity, tåg 10048 mot Mora via Borlänge klockan 19.20 (who cares where I am going?). Som vanligt var tåget försenat och som vanligt gick jag ut i god tid innan tåget kom in till stationen, men det har egentligen ingen betydelse. Det som hände var att jag gick av mitt Tåg-i-Bergslagen från Hallsberg med slutdestination Gävle i AvestaKrylbo. Jag kommer in i stationsbyggnaden som jag många gånger tidigare ägnat denna timma av väntan i. Men just denna gångar var speciell, för jag satte mig inte på tredjebänken på högersida, sett från spåren. Jag satte mig ned i "luckan" för Resgods och laddade min mobil. När jag sedan sätter i mina lurar och in i mina öron kommer texten: "can you read my mind? The good old days, the honest man; the restless heart, the Promised Land". Jag tittar upp i det mörkbruna träfasadklädda taket och känner en svag doft av cigaretter undertiden är jag långt långt borta där värmen, solen, gröna ängar, klårblått vatten och finkornig guldfärgad sand finns!



~ Det svenska paradiset, Gotland ~

En annan sak som får en att må så där helt sjuk underbart är att få se sitt kontoutdrag och mitt bland uttagen och köpen står det "TACK", vissa personer kan ju inte göra annat än att pricka in rätt precis just i rätt ögonblick. Jag kan verkligen inte beskriva känslan av hur det var att se detta TACK!

Eller att få komma till jobbet och höra en massa skratt. Att bli kallad söt, rolig och härlig är ju inget som sänker betyget. Jag vet precis vad som får mig att må så där bra och det är mitt kära Dalecarlia. Det är något som gör att man inte kan släppa det. Hur mycket jag än stressar, hur mycket jag än sliter och hur mycker jag än skrattar där så är jag kvar. Idag när jag klev av bussen och gick upp för backen var det bara en underbar känsla, det känns som en fristad i mitt liv. Jag slöt ögonen och tog två djupa andetag innan leendet smög sig fram över mina läppar och den där inrymda och familje känslan sakta la sig i kroppen.

Allt jag kan tänka på nu är vad som komma skall... det ska bli bal, studenten, sommarjobb, tågluffen och och och sen då? Ska jag till Schweiz? Umeå? Uppsala? Båstad? Borlänge? Stanna i Leksand? Plugga vidar? Jobba?

VAD SKA HÄNDA? Vad ska hända med Christoffer Stewie Andersson?



~ Christoffer Stewie Andersson ~

Jag såg nyss på filmen "Jag saknar dig" en enormt bra film som ger en några tankeställare i alla fall för mig. Det blev många tårar och när slutet kom blev det inget slut på mina tårar utan jag fortsatte som vanligt... Kanske låter patetiskt men jag kan verkligen inte sluta att tänka och fortsätta fälla tårar över det förflutna. Så jag tog en promenad för att tänka över allt och för att "prata" med Farfar. Jag glömmer aldrig hans ord som han sa till mig den där sommardagen när jag sopade trappen och han satt på [ve'lån] i sina blåbyxor med en flanellskjorta och tofflorna på fötterna. Han harklar sig, spottar en gång och säger: "Christoffer, vad har du tänkte bli då?". Jag svarar att jag vill bli steward och han tycker att det låter sisådär han skulle hellre se mig som receptionist, eftersom han tycker att jag är så glad och positiv, något ett hotell behöver.
Om du ser mitt inlägg idag eller om du ser mig när jag står i recptionen på Dalecarlia vill jag bara med detta säga att jag är stolt över dig och jag hoppas att du kan vara det över mig också.
Jag hoppas att Du, Farfar och att Du, Farmor samt att Du Mormor vill göra mig den stora äran och gästa mig på studenten. Jag vill verkligen visa upp mig för er och visa vad jag åstakommit under mina år sedan ni lämnat mig. 



~ Maria statyn i Hildas Holm trädgården ~

Always remember the two lines "Don't stop beliving!" and "Tu as un destin!", I know I'll do!

--  --  --  --


Musik 



~ The World Can Be Yours - Telepopmusik ~

Litteraratur

~ Niceville - Kathryn Stockett ~

Film

~ Jag saknar dig - Anders Grönros ~

Art

~ Haiti i bilder - Två år efter katastofen ~

//Christoffer

Kommentarer
Postat av: Agnes

Äntligen uppdatering!!!! :) jag VET att christoffer stewie andersson kommer göra någonting jättebra efter studenten! saknar dig <3

2012-02-15 @ 08:53:04
URL: http://agneswilhelmina.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0