feelingssgnileeffeelingssgnileeffeelingssgnileeffeelings

26/11-2010

Hej, haj, hoppsanhejsan, tja, tjoo, sheeena!
  Det är bara några av alla olika hälsningsfraser vi har i vårt lilla falukorvs land. Nu ska ni få höra på lite reflektioner som jag vill delge er eftersom jag tänkte ganska mycket på senaste dagarna.

I går (torsdags) var min klass på bio och vi såg filmen "I Rymden finns inga känslor", jag måste säga att jag blev besviken, men på samma gång fick jag upp ögonen på något annat. Jag fick en känsla som jag aldrig fått! Av filmen kom en känsla som liksom tröck ned mig, den fick mig att känna mig otillräcklig. Det känns som att jag gör helt fel! Varför viger jag inte mitt liv åt att hjälpa andra eller forska i olika sjukdomar å sånt stuff, det var en hemsk känsla, men jag förstår också att även fast jag fick dessa så är de ju omöjligt för mig att försöka uppnå nån sorts "superman" status. Men man kan ju alltid hoppas, för utan hopp skulle vi inte finnas. Detta citat, nedan är en sån sak som jag tar till när jag känner mig nere.

"De ratage en ratage, on s'habitue à ne jamais dépasser le stade du brouillon. La vie n'est que l'interminable répétition d'une représentation qui n'aura jamais lieu"

"Från misslyckande till misslyckande, vi vänjer oss vid att aldrig komma förbi iscensättningen av de grova skisserna. Livet är bara ändlösa repetitioner av en föreställning som aldrig kommer äga rum"

Detta citat kanske inte muntrar upp, men det är från min favoritfilm och jag verkligen gillar hela citatet. Det känns så äkta, jag tror att det stämmer ganska bra! I alla fall stämmer de in på mig.

- - -

Tidigare i veckan började jag lyssna på låten "Gubben i lådan", jag förstår verkligen inte varför men den strömmar in i mina öron hela tiden! Jag bara älskar texten, det är så jag vet inte vad. Men det känns som att det är en kärleksförklaring till någon å jag känner att jag gärna hade gett någon en sådan kärleksförklaring. Jag vet inte vad men det känns så overkligt på något sett. Jag slutar aldrig drömma om det där "movie" ögonblicket där mannen kommer fram å sjunger för kvinnan, men hon avfärdar honom. Det är så, så, så jag vet inte vad... True love.



"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois"

"Utan dig skulle dagens känslor bli morgondagens skrov"

- - -

Nu har jag skrivit lite om kärlek, misslyckande å sånt dystert. 

Seriöst, ett ord som man väldigt lätt kan missbruka och jag tror att alla gör det! Detta ord har för mig väldigt stor tyngd, men ändå så känns det så lätt att missbruka. Men å anda sidan varför ska man vara seriös? Är inte livet roligare och man slipper allt seriöst? Jag undrar hur det skulle bli då... så här kanske,



Eller inte...
Jag menar liksom, vad vore ett liv utan skratt, utan barnsligheter? Hur skulle barn bete sig då?
Nä, seriös det behöver nog inte jag vara på ett tag!

- - -

Idag
fick jag svar på nästan alla av mina indirekta frågor. Jag tror att jag håller på att förändras!
Men idag fick jag en så otrolig längtan också! Jag längtar verkligen till mitt Frankrike, solen, värmen och allt glatt!


är de någon idé att längta efter något man inte kan få? Är det ens att längta?

I stället för den vackra utsikten ovan å solsken med glada människor, så är jag fast i detta vinterland, med kyla och oväder. Ett land där tågen inte klarar av snö, ett land där folket går runt å muttrar hela dagarna, ett land där alla längtar och drömmer sig bort. Ett land som jag vet inte vad? Kanske är detta så enkelt så man kan kalla det för ett I-Landsproblem.

- - -

Egentligen så ville jag skriva mitt inlägg med hjälp av olika texter från låtar jag verkligen gillar och som berör mig, men det upptäckte jag skulle bli alldeles för svårt och obegripligt, men jag ska göra ett försök, de sista raderna.

"It's okay to say you've got a weak spot
You don't always have to be on top
Better to be hated than love, love, loved for what you're not"
I'm not a robot - Marina and the diamonds

"Och för dig har jag låtsas, och dolt mina tårar.
Med dig blir jag mindre, som gubben I lådan.
Jag vägrar att inse, du sviker mig alltid.
Jag gräver min grav för dig, jag är en soldat för dig."
Gubben i lådan - Daniel Adams-Ray

"When you try your best, but you don't succeed
When you get what you want, but not what you need
When you feel so tired, but you can't sleep
Stuck in reverse"
Fix you - Coldplay

"In every heart that breaks, there's a promise broken.
In every tear that shade, there's a promise broken.
In every day thaht dies, there's a promise broken.
Between you and I there's only god bye."
Promise broken - Asha Ali

Nu har jag testat det och jag vill bara säga att om ni inte sett filmen "The Lake House" så gör ni det, om ni inte vill se den själva så hör av er för jag vill alltid titta på den å gråta till den! 



Tjing på er!

Tack till Nicole Köhlmark för att jag fick låna dina bilder, så det är alltså ©Nicole Köhlmark på bilderna.

//Christoffer//

Kommentarer
Postat av: agnes

håller verkligen med, ett liv utan att få vara barnslig ibland skulle vara urtrist. kramar

2010-11-27 @ 17:39:53
URL: http://agneswilhelmina.devote.se
Postat av: Clara

1. jävlar va långa inlägg du gör människa!

2. jag saknar dig också, bästa!

(3. jag älskar dig)

2011-02-02 @ 19:42:42
URL: http://clasha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0