Trettonde Inlägget - Remember this?

5/1-2010

Bonjour, tout le monde!

Nu var det ett tag sedan sist... Men den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge! ;)
Idag ska jag blogga om någon UNDERBART nämligen Saint Malo och min språkresa dit 17/6-7/7-2009.

Jag tänkte berätta lite minnen där ifrån.

1) Jag, Clara, Agnes å Frida, första kvällen var vi ute på ett cykel aväntyr som slutade vid kajen där solen sakta seg ned över horisonten. Hel über underbart var det!

2) Vi höll på att bli polisanmälda för att vi varit i en lekpark när den tydligen var stängd. För i Frankrike stänger tydligen parkerna klockan 20.00 eller nått. Men Anton och Andreas snackade sig ur allt så vi fick gå. Men dom tog några namn för dom skulle skriva en rapport och skulle nått hända igen skulle de bli anmälning.

3) Alla underbara slapp dagar å kvällar på stranden. Att bara slänga i sig mackan man fick i lunch å chipsen och sen bara cykla till stranden där alla samlades. Där gjorde man allt! Vi spelade Ping Pong, badade, solade, snackade, pratade, hade hippi ringar och en massa mer! 

4) Carrefour, då tänker jag naturligt vis på "Le Centre Commercial La Madeleine" där vi shoppade på "les solde" (rean). Måste förklara lite, "Le Centre Commercial La Madeleine" är ett köpcenter där dom har massor med affärer men de man åkte dit för att shoppa på var "Carrefour" och "Carrefour" är som ett Ica Maxi fast typ gånger 100!!!! :O Det var sjukt stort tänk dig Ica Maxi + Media Markt. Där kunde man köpa massor med godis för kanske bara 2€, Clara å några till köpte hörlurar också. Sjukt billigt!
Agnes å jag gjorde en "Carrefour" Cheerleader sång om dom också!

5) Dagen med stort D, vi gick upp as tidigt tror vi gick upp vid klockan halv 6 på morgonen. Åt frukost klockan 6 å sen hoppa vi på cyklarna å drog till Färje terminalen där vi skulle åka ifrån vid 8 tiden för att vi skulle åka till Jersey. Men några blev försenade och sen när vi gick in på terminalen säger dom att vi kommit fel! :@ Alla går över till den andra Färje terminalen och där säger dom att vi är försena så att båten redan gått! :'( Vad tror ni händer när 30st ungdomar i 15 års ålder (medelåldern) missar båten till Jersey där alla väntade på oss... Jag försöker fixa de genom att skälla ut ledaren och säga att han ska reklamera resan medan de fortfarande finns chans. Vet ni vad han säger då? :O
Ledaren till mig: "De funkar inte så"
Jag: "JO, det är precis så de funkar! Jag kan faktiskt sånt här, för de är PRECIS sånt här jag ska jobba med!"
Ledaren tittar stor ögt på mig
Jag står bredvid några i min grupp som jag säger åt, "jag sticker över till andra terminalen å kollar båten därifrån"
Dom följer med mig dit å de visar sig att dom har platser kvar. Så vi springer tillbaka å jag berättar allt. Men ledaren som måste vara med för att vi ska få åka, säger: "Men ni vet att ni måste betala resan själva då?"
Alla skriker JAA! Och srpinger över till andra sidan, där alla rusar in och VEM tror ni GÅR dom 300 metrarna som de var? JO, ledaren.. Så dom stänger biljett luckan där också å vi missar den båten!
Nu skulle ni se kortet som någon tagit på oss, när vi sitter i terminalen å alla typ gråter eller är helt ilskna!
Men jag försökte ialla fall att fixa det, men de gick ju inte så bra som jag hoppats! :/

Nu är ni väl helt uttråkade, så jag ska bespara er resten, men de kommer, de lovar jag!

p.s. Jag ska träffa den underbara Clara imorgon (idag) som jag åkte på resan med! Sen kan jag säga till er nyfikna att jag fick ett brev från frankrike som låg i min postlåda idag. d.s.

//Christoffer//


Kommentarer
Postat av: Adelina :>

Åh! Saint malo i mitt <3 för alltid!

Det finns så många minnen därifrån. Hur gamla vi än kommer bli lär vi alltid ha med oss den språkresan!

Hippieringarna, alla roliga samtal vi hade med varandra. Jag tycker nästan synd om Ledar-Eriks tappra försök till att göra lekar med oss. Men, men..

Vi skötte oss så fint, på egen hand! Det var synd att vi inte fick stanna ute längre än till 23.00.

Jag menar, efter att vi åkte hem, det var ju då utelivet i Saint Malo började.. !!

2010-01-05 @ 01:00:19
URL: http://fiveswedishcrowns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0