Tolfte Inlägget - Nytt år, nya upplevelser

1/1-2010

Bonjour, tout le monde!

Bajs! Nytt år, nya siffror att lära sig skriva rätt! Kommer inte bli förrens April! :/

Tjo! Nu är de väl dags igen för lite bloggande om mitt otroligt roliga liv Host, host!!
Gårdagen (31/12-2009) blev de till att jobba. Började klockan 12.00 å var helt inställd på att få hålla lunchen, fikat och duka för alla 64 gäster som skulle äta 4-rätters uppe i Spegelsalen, men NEJ! istället blev de lunch för 20pers sen lite fika i baren och tillsist stå på spa:et och skära lite frukt, å bjuda på lite fruktdrinkar å annat smått å gott. Så de blev en sjukt slapp arbetsdag. Men jag skulle bara vara inne till 5 å de blev jag också...
Efter jobbet blev jag hämtad av min mor å far (som jag alltid blir, för dom är så sjukt snälla!). Då åkte vi till min ena farbror och där var hans andra bror och hans familj, så de blev bröderna Anderssons familjer som åt lite nyårsmiddag och firade in de nya året tillsammans!

Idag, 1/1-2010
Gick upp klockan 06.00, duschade, åt frukost å på med serveringskläderna (svarta byxor, vit skjorta och helförkläder med herrgårdens monogram på) sen fick jag skjuts dit och då var Moa redan igång med allt till frukosten. Så jag behövde bara göra de "lyxiga" tända ljus å ställa fram! Sen klockan 9 slog jag upp dörrarna å folk kom in och de kom mer å mer å mer! Så jag fick till och med öppna salen på andra sidan för att folk skulle kunna sitta! Men de gick bra de med. Så de blev en till lyckat arbetsdag, slutade 13.30 så blev inte så lång heller! Kom hem å nu sitter man här å stirrar in i skärmen å lyssnar på "Jay Z och Alicia Keys Empire State of Minde"

De var allt för mig! Tack å hej!

//Christoffer//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0