Sextonde Inlägget - Arg, sur & besviken

18/1-2010

Bonjour, tout le monde! - snart är de slut med detta :(

Idag har jag haft en vanlig måndag, till klockan 09.02 då jag å mina franska kompisar från steg 3, kilade ner till min rektor Kristina som lägger scheman för nästa år å vi ville framföra vårat önskemål om att få läsa franska nästa år också men de fick vi ta med en annan rektor som heter Jan. Så vi gick till honom och jag presenterade oss som Franska steg 3 gruppen med mera, å så började vi berätta vad vi ville etc.
Då förklarar han för oss hur de ligger till och lite bla bla bla, slinker med också.... Börjar redan då tröttna på hans (rent ut sagt) skit snack....
Sen säger han: Att vi som går yrk prog och Natur ser de absolut inte ljust ut för... :/ Men Estet ser de lite ljusare ut för... Å så innan vi går säger han: Om ni nu vill läsa språk så skulle ni tänkt på de innan ni valde linje.... Ni får väl byta till SPSK iså fall.... Å då höll jag på å skrika åt honom: NU FIXAR DU MIN J***A FRANSKA!!!
Jag gick direkt till datorn slog upp skolverkets hemsida å mailade till dom för att få lite hjälp/tips. Eftersom dom teknisktsett bryter mot lagen.. För som han förklarade satsar dom mer pengar på teckenspråk, Japnska och Ryska som egentligen ska gå EFTER Franska, Spanska och Tyska men de priorierar dom tydligen HÖGRE verkar de som! :@

Så just nu är jag piss förbannad och de har jag varit sedan 09.02.... Och jag funderar ärligt på att byta program till Gemensamingång/Samhällsvetenskapliga programmet/Språk-Kultur! För så mycket betyder franskan! Men de verkar inte BAJS LEKSANDS GYMNASIUM se eftersom dom BARA tänker på PENGAR! :@

Nu väntar jag på svar från högre instanser och hoppas att dom kan hjälpa mig som förra året då jag "krigade" om franska, tills dom lovade mig att jag skulle få den!

//Christoffer (som hatar Leksands Gymnasium, förtillfället)//

Kommentarer
Postat av: Adelina :>

Heja Christoffer!

Starkt av dig att ta upp den kampen! ;)

Håller tummarna för att Skolverket är på er sida!



Puss och kram från Adelina!

2010-01-26 @ 19:33:20
URL: http://fiveswedishcrowns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0