Femtonde Inlägget - Vecka 2, Friktion?

18/1-2010

Bonjour, tout le monde!

Ja, nu var de ju ett tag sedan, lovade Nicole att uppdatera i måndags (förra veckan) men de blev inte riktigt så! :/ Men nu är jag tillbaka i "rutan" eller kanske ska säga skärmen! :P Kommer kanske inte bli så ofta uppdaterat men jag ska försöka...
Sen "ni" / "du" som läser (om någon gör de) så har de hänt lite saker. 

Jag åkte upp på lördagen med Mor å så bodde hon över till söndagen å vi lagade mat, gick en "guidadtur" (jag "guidade" mamma i leksand).

Måndag: Skolan. Fick nya scheman som gör att vi har Näringslära A och Livsmedelskunskap A under hela måndagarna! Lite drygt trodde jag men vi gör jätte mycket grupparbeten så de är skojjsigt! ;) + Franska på Morgonen.
Tisdag: Samma som ovan, fast lite mindre, för vi har ingen franska då men istället har vi Projektarbete "Light", det är såå sjukt kul med projektarbete tycker jag! :D
Onsdag: Sov morgon till 10.40, sen Engelska där vi planerade om engelskan eftersom jag ska tenta av den i maj! :P Wiiiieee, jag kommer att få läsa engelska B nästa år! :D Sen blev de Svenska å jag var en av de 4 som läst klart boken å gjorde läraren as nöjd! :D Sen blev de Badminton! :P Summa av dagen: 4av5 WIIIIIIEEEEEE:n!
Torsdag: Hotellkunskap som jag älskar precis sånt som jag vill lära mig! :D Sen svenska å vi lånade böcker å hade betygsprat, jag kommer få VG om jag inte gör bättre eller sämre ifrån mig! :D Efter de Matte, trodde hela klassen... men läraren kom aldrig!? :O Sen kom en annan å hade typ 10 lektion med oss... (Det visade sig på fredagen att hennes bli "pajjat" vid telbergsporten så hon kunde inte komma till skolan...)
Fredag: Franska, fick veta att jag ligger mellan VG å MVG så jag måste bättra mig lite om jag vill ha MVG, men det är inte talet de är fel på, utan stavningen och lite grammatik. Men jag är sjukt nöjd ändå! :D Matte, efter de å läraren berättade om bilen osv.... Sen blev de Engelska å vi fortsatte planera! ;)
Lördag: Heldag på skolan, det var ju öppet hus så jag var där klockan 09.30. Då hade jag bytt om till, kostymbyxor, vit skjorta, serverings dojjor, slips å svart väst. Väntade på att min "Informations partner" Karolin skulle komma å de gjorde hon när jag stod å strök Mimmis skjorta! :P Då kommer hon in å så ser hon på mig å säger: "VAD HAR DU PÅ DIG?"
Jag: "Va? Annelie sa att jag skulle ha receptionskläder på, ska du inte byta om?"
Karolin: "Jag har inga saker med mig! Ann sa att jag skulle ha vanliga kläder på mig!"
Lite smått panik bryter ut å vi står där å disskuterar tills 
Karolin säger: "Asså, Christoffer visst äger dina föräldrar ett hotell?"
Jag: "Nej?, min mamma jobbar på dagis å min pappa är platschef. Varför trodde du de?"
Karolin: "Därför du kan ju allt å du är så bra på alla hotellsaker!"
Jag: "Nej, det är jag väl inte?!"
Då kommer Mimmi å tillägger: "JO, det är du!"
Så jag fick lite komplimanger tidigt på morgonen en lördag i Leksand, på skolan dessutom! :O
Dagen rullade på fint, jag å Karolin fixar våra sjukt bra informationsmöten utmärkt å jätte många säger de också! Till och med till lärarna! :O
Sen när klockan är strax innan 2 å jag ska gå hem, hittar jag inte Cattis eller Annelie för dom hade gått hem så jag får tag i Wolfgang, så jag säger bara, "jag går hem nu! Hej då!"
Wolfgang säger:  "Vart ska du?"
Jag: "Vad menar du? Jag slutar 14.00."
Wolfgang: "Nej, det vet jag ingeting om."
Jag: "Men jag ska ju iväg och åka pulka med Nicole och Mimmi som väntar!"
Wolfgang: " Men ingen får gå förrens allt är klart."
Jag: "Men jag kan inte vara i servisen har inget förkläde!"
Wolfgang: "In i disken med dig då."
Så jag går motvilligt in dit där 2personer står i disken redan så jag säger: "Wolfgang sa att jag skulle hjälpa till lite". POFF! Sa de sen var dom borta! Å jag står där själv i disken...
Såå sjukt typiskt, var likadant när jag var i repan på tvåornas tisdag, då blev jag lämnad i disken å alla bara ställer grejer på bänken å skrapar inte ens av tallrikarna! :@ blev sjukt trött på dom, men men...
Efter en timma extra, blev de ialla fall pulka i Gropen. Efter den blev de Crêpes med Nutella och glass @my place. GOTT!!! ;)
I pulka baken blev det skratt, glädje tårar, kallt och en trasig pulka!
Mimmi, åkte i backen å när hon kom ner så skrek hon: "Christoffer kom hit!" Jag gick dit å då ligger hon å skrattar ihjäl sig... Hennes pulka hade spruckit MITT I TU!  Asså, det finns bara EN som kan lyckas med det! :O HahahaxD  Jag tror att de berodde på friktion, typ att farten blev för hög så plasten smälte, men hon själv säger att hon åkte på nån "IS GREJ" som hon utrycker det! ;)

Det var vecka 2, blev en hel veckas bloggande i ett inlägg... Hoppas ni är riktigt uttråkade! ;)

//Christoffer//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0