Tjugosjätte Inlägget - Neah på besök!

20/2-2010

Bonjour, tout le monde!

Sorry about the late update - Ledsen att jag inte har bloggat på ett tag - Je regrette la fin de mise à jour.

Fredag - Var i skolan, gjorde inte franskaprovet för det ska jag göra på måndag! :D Hade typ håltimme jättelänge så Nicole och jag drack lite mandarin-te på Gästis. Sen gick vi och åt den så kallade "risgrynsgröten" som det inte fanns några risgryn i... Sen började engelskan och rektorn kom och typ predikade om varför det inte skulle gå att läsa Engelska B. Jag blev bajssur som vanligt när det gäller skolledningen :@ Börjar fundera på om de ens prioriterar oss elever eller om allt bara handlar om pengar? Vart är vår värld påväg när skolledningen nedvärderar oss elever!? :@ Väntade på bussen med Stina och Nicole, de skulle åka till Borlänge och jag skulle hem och städa tills Neah kom! Gick hem och städade och fixade. Efter att jag hade städat klart och ätit så skulle jag gå och hämta Neah på stationen men, as usual, var SJ's tåg försenat. Ovanligt va? Efter 40 minuters försening kom hon äntligen! 


Idag - Vi vaknade typ 11, käkade frukost och började kolla i gamla skolkataloger! Helt sjukt att jag kommer ihåg typ allas namn i mina gamla klasser och mina lärares namn! :o Sen typ fixade vi oss och gick ut i den så kallade "snöstormen" som var typ 10 gånger mindre än i går. Jag hade en guidad rundtur i "Leksands city" även kallat Noret. Turen avslutades med ett stopp på gårdscaféet, mycket mysigt och trevligt! Medans vi satt där kom Neah på att långkalsonger var bra att ha på sig i "Norrland" på vintern, så vi gick hem och satte på oss täckbyxor, långkalsonger och varmare kläder. Sedan gav vi oss ut i den "fruktansvärda kylan" på den sjuuuukt långa vägen till Nicole (4 km). När vi kom till OK kom första "är vi framme snart?" - frågan från Neah.

När vi kom hem till Nicole träffade vi Stina och Nicole så "snodde" vi Nicoles busskort - tihihi xD Efter en typ halvtimmes pratstund med Nicole och Stina började den 40 minuter långa vandringen hemåt. När vi kom till sågverket ringde Neah's kompis Fanny och höll oss sysselsatta i typ 28 minuter. Sen kom frågan "hur många broar finns det?" - från en viss person, ni kan ju gissa vem - tihihi xD När vi kom till "Ta tillvara" skulle Neah och jag prova snödjupet vilket resulterade i blöta kängor och UGG's. Vi drog hem och lagade tacos, det blev väldigt mumsigt! Sen blev det melodifestivalen och datorn. Btw så sög melodifestivalen idag. På msn har det diskuterats om damhockey, för en gångs skull stöttade jag dom höhö ;)

Morgondagen blir till att åka till Kupolen i Borlänge, sen blir det plugg...
Helgen har varit sjukt kul, längtar tills Västerås<3

Vill lära mig "Imagine" på piano.


//Christoffer//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0