Tjugoförsta Inlägget - "Skrämmande" Måndag!

1/1-2010

Bonjour, tout le monde!

Bara för er som inte är uppmärksammade så är de så att det är den FÖRSTA FEBRUARI TJUGOHUNDRATIO idag! :D

Inget spec händer idag, jag ville bara säga de därför att! :P haha... Sen vill jag bara säga att min "överskrift ("Skrämmande" Måndag) är tillägnad Nicole Köhlmark.

Började med att jag försov mig, så jag vaknade klockan 10 över 7 å jag brukar gå upp vid 6-tiden så jag ska hinna duscha, äta frukost, klä på mig å fixa lite annat som t.ex. borsta tänderna, packa med flera... Men jag han med duschningen, frukosten, tänderna, packningen och springa till skolan. Så de gick bra... Gick till min SYV direkt för att lämna in Gymnasieansökan så den han med posten idag. Sen blev de springa till Gästis slita upp skåpet kasta in kläderna å väskan, ta franska böckerna och sen hittade jag min nätadapter till datorn (strömsladden) så det är ett STORT +, sen sprang jag till Franskan som redan hade börjat men de gjorde inget. Efter de 50 minutrarna som jag har lärarhandledd franska blev de självstudier, då tog jag å Adam (i min franska grupp) en liten s.k. "Bensträckare". Min bestod av att jag skulle säga nått till Nicole men istället för att hon är "NORMAL" så reagerade hon så här när hon såg mig stå bredvid henne: AAAAAAAAAAHHHHHHHHHHWWWWWWW!!!!!!! UUUUUUUUUUUHHHHHHHH!!!!!!!!! Sen sprang hon å gömde sig bakom ett skåp och alla i hennes teckenspråks grupp satt å stirrade på henne å sa orden: OH MY GOD! Medans Nicole själv, grät, hyperventilerade och gömde sig för nån...? Sen blev de självstuder och jag gick lite tidigare för jag skulle göra klart mitt Livsmedelsjobb och det blev inte riktigt som jag tänkt mig, för när jag klickar på "LOG IN"- Knappen står de bara att servern inte är tillgänglig!! PANIK UTBRYTER! Så de var bara att gå till baka till språkinstitutet och då slutade Nicole precis så vi drog tillbaka till Gästis. Då funkade datorerna konstigt nog! :/ Men men, jätte tråkig näringslära, sen lunch, som blev att pröva nya "stället" Smörgåsboden, det blev en Ost och Skink baguette till mig å dom andra (Mimmi, Nicole och Elin) drog till skolan å åt den. På vägen till Smörgås boden blev de lite "Dora" sång (från "Dora utforskaren" eller mer känd som "Dora the explorer") den går i alla fall så här på svenska:

Kom igen let's go, allihopa vi går.
Kom igen, sluta hasa. Jag vet att vi kan klara't.
Vart är vi på väg?
(Alla i kör) Till...... (ivårt fall, smörgåsboden)
Vart är vi på väg?
(Alla i kör) Till...... (ivårt fall, smörgåsboden)

Så "hoppsade" jag å Elin en liten bit, och vi delade vante det gjorde Nicole och Mimmi också! Sen kom de dagisbarn som var ute på promenad och Nicole å Mimmi sa hej till dom.

Efter "lunchen" blev de livsmedelslektion och då hade vi en "mini mässa" för er som inte fattar vad det är, hör gärna av er till mig, via kommentar fältet. Eller inte!
Men vi har jobbat med olika Grönsaksgrupper som vi presenterade och hade smakprov å visade olika grönsaker, jag hade hand om Kronärtsskocka, blomkål, Sparris och Rabarber så nu kan jag typ allt om dom! ;) Smakade på lite äckliga och goda saker (förlåt Olivia och Sanna, det heter ju "Tycka minde om" ) det är jag som lärt dom! ;) hahah, xD
Men ialla fall så blev de hemköp för att handa lite efter skolan, Elin var snäll å gjorde mig sällskap. Jag hittade Croissanter på extrapris det var 3 för 20 och dom var STORA!  Så de slog jag till på, sen åkte en baguett och vitlöksost ner i korgen också, så i kväll blir de baguett, vitlöksost (Crème Bonjour!), pasta och köttbullar! ;) Lite inspirations brist! :P Haha, när vi kom till kassen var de extra pris på alla glassar dom kostade endast 10kr/st så jag bjöd Elin på en Snickersglass vilket jag också tog, måste ju vara helt CP som äter glass i -15grader, men den slank ner den också! :P När vi kom hem blev de saft, croissanter, nutella och kanelbullar. Jag sparade dock en croissant till ikväll! ;)
Det var min dag, imorgon blir de skolan, sen hem å tvätta å städa! ;)

Sen är de FÖRJ*VLIGT!! Men jag kommer inte att åka hem (Till SVINEBERG) helgen 19-20 Februari för min projektgrupp har bestämt att vi ska ha discot då! :/ Å igår ville Frida att jag skulle komma hem till henne då, men de funkar ju inte! :( Bajs för de! :'( Men en annan dag kanske jag kan fira Frida, undrar om Nea också är med på de? :P

//Christoffer//

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Neah är på! :D Och hon har en liten mini plan... mer om den på msn utifall en viss person host läser detta ;D

Croissant<3

2010-02-01 @ 19:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0