Tjugofjärde Inlägget - Trött, ont i ryggen, orklös...

11/2-2010

Bonjour, tout le monde!

Hejsan, hoppsan Karlsson som lillebror i Karlsson på taket sa! ;)
Tänkte bara skriva lite kort om gårdagen och idag, men som ni vet när jag ska sammafatta nått blir de nästan längre än vad den "hela" verisionen är! :P

Gårdagen (10/2-2010) - Hockeykväll!
Skolan som vanligt. Blev ingen sovmorgon för mig inte.... Jag hade läkartid klockan 09.15 hos skolhälsovården, så de blev till att pallra sig upp vid 8-tiden. Han precis i tid och fick då veta att min rygg var helt normal, visst den var lite sne som den varit men de ska den vara sa doktorn. Han sa också, vi ska inte gå på två ben utan fyra, men de vet inte ryggen än, så det är helt normalt att ryggen är sne ända upp till fyra grader sen, å min var 2 eller nått... Mendans jag ändå var där passade jag på att berätta att jag i åk 9 började få ont i axlar, skulderbladen och nacken efter skoldagarna, å de sitter i än idag. Nu på senare tid har jag även haft spänningar i korsryggen... Så dom sa åt mig att ta kontakt med en sjukgymanst (hur tantigt e inte de?) men men, jag snackade med Mimmi och Nicole å dom ska börja träna med mig på gym så jag ska kunna träna bort de onda! :P Efter skolan blev de hemköp för jag köpte chickennuggets till oss (Mimmi, Nicole, Jesper och jag), dom tvingade med mig på hockeymatchen (Leksand-Aik) så de fanns inte så mycket val. Jag gick hem å lagade mat till dom å dom köpte biljetter. Vi åt och sen bar de av till Matchen. Det var Jag, Jesper, Mimmi, Nicole och Amanda, sen var de Mimmis mamma och pappa samt hennes lillasyster (som ska börja läsa franska! wiiiiee!) Matchen slutade 6-5 till Leksand, vilket inte var så otippat och jag kan säga att vi var med MÅNGA GÅNGER I TV! :D hihihixD
Sen blev de hem å "tjuvtvätta", jag hade bokat tvättstugan mellan 7-10 men då var de ju match så jag tvättade när tvättstugan var stängd, men de sket jag i. Gick bra de med! :P

Idag (11/2-2010) - Spänd....
Skolan som vanlig, men jag tog sällskap med Amanda idag. När vi kommer upp till Hotellsalen är det bara Nicklas som sitter där. Sen säger Anneli (vår lärare) till mig: Christoffer, vad är din klockan? Å jag fryser till, (f*n, tänker jag. nu kom jag försent.) Men jag svarar bara med 08.11. Och säger hon och tar ned klockan i klassrummet å sätter tillbaka den. Så jag klarade mig, men frågade "Vart är alla?", den som ändå visste de säger hon lite Sarkastiskt. Så jag ringer till Nicole å säger åt dom att skynda sig.. Å en efter en kommer de in och Anneli blir mer och mer irreterad. Sen får vi höra de med närvaro grejjen igen, som ALLA LÄRARE DRAR på ALLA LEKIONER, HELA TIDEN. MEN ändå FÖRSTÅR inte dom som STÄNDIGT kommer försent att dom kan bli relegerade från skolan om dom inte bättrar sig.. Sen lämnade vi de snacket å kollade på en film och "The Ice Hotel" (ishotellet i Joukkasjärvi, ursäkta stavningen!) Rätt intressant faktiskt, sen fick vi uppgifter att göra och så planerade vi in prov till nästa vecka också. tror att provet kommer gå bra, jag kan redan de mesta och jag gillar de också! :D
Men svenskan kom efter de, å då togs ämnet med frånvaron upp igen å man fick ett A4:a papper som det var staplar på (motsvara olika lektioner och så var de ett schema. Sen var rutorna för lektionerna vita på mitt papper och några var röd randiga, vilket betyder att lärarna har glömt anmält (rapporterat närvaro), och de vita är närvarande, Så jag var närvarade på alla mina lektioner, medans vissa hade ILLRÖDA staplar som betyder oanmäldfrånvara (skolk) och så kunde man ha rosa då är de anmäldfrånvaro som t.ex. sjukanmälning. Lite roligt med mitt papper iaf! :P
Sen blev de matte och sen hemfärd, men innan jag å Mimmi gick hem till mig, blev de ett besök hos Sjukgymnasten så jag ska till honom den 25/2 klockan 14.00 (får inte glömma de!), sen blev de turistbyrån för jag skulle ladda min upptill20-kort. Innan vi gick hem. När vi kom hem blev de soptunnan för Mimmi å tvätt stugan för mig, och efter de blev de Mellis at my kök! ;) Smakade gott. Å sen åkte Mimmi hem! :)
Efter att jag dansande lämnade henne vid busshålplatsen så snackade jag med Nea, å hon kommer förhoppningsvis upp till mig 19-21 Februari, för jag måste vara kvar den helgen, för vi ska ha vårat projektarbete då! :) Men de är jag sjukt ivrig och pepp på! :) Sen är de nästan bestämt att de blir sthlm 26-28 Mars med St Malo gruppen, sakanr dom som F*N!! <3
Nu ska jag inte skriva mer, ni blir trötta, jag är redan trött å jag måste plugga franska!

!mark & ssup å ttan dog

//Christoffer//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0