Tjugofemte Inlägget - Jobb/plugg helg!

12/2-2010

Bonjour, tout le monde!

Tänkte bara skriva lite kort idag, för jag ska strax krypa ner i sängen! (:
Dagen idag, började med att jag försov mig så de blev typ 5min som jag missade av franskan, men dom hade inte hunnit göra så mycket så de spelade inte så stor roll! :) Sen blev det de "traditionella" 40 minuters hålet, å så fick jag sluta tidigare från Franskan så tror jag hade en och en halv timmes hål. Men de gjorde inte mig nått, jag, Mimmi å Nicklas spelade kort :) Sen blev de matte och sist "prova på Engelska NP hörövning. Den slutade ett så jag tog mitt pick å pack å SPRANG till stationen, men när jag kommer fram 13.12 var de helt folktomt, så jag antog att jag missat tåget som ska gå klockan 13.13, blev bajs sur eftersom de gör att jag måste ta ett senare tåg å då kommer jag hem halv åtta! Men jag gick tillbaka till skolan å där kollade jag upp så det gick att åka buss 14.08 till Borlänge, sen tåg 15.53 vilket skulle göra att jag hann med bussen till Skinnsberg 16.40 å då är man hemma 17.20. Så jag blev jätte glad å sprang till bussen. Efter en och en halv timmas bussfärd till Borlänge, kommer jag in glad som jag är på stationen å ser att SJ:s Intercity tåg mot Uppsala, Arlanda, Stockholm är inställt och att de kommer ersättningsbussar... Bajs tänker jag... Så de blev till att stå i borlänge i en timma innan alla stockholmare (som tror att dom kan allt å vet allt) har bråkat klart med bussbolagen å SJ. Vi kom iväg iaf å jag kommer till Avesta-Krylbo vid 17.20 tiden å jag tänker att jag får väl ta bussen så jag e hemma halv åtta. Men då kom jag på att ett tåg går fem över halv sex, till Skinnsberg, så jag väntar på de å sedan åkte jag tåg hem så kom hem kvart över sex idag! :)
När mamma kommer till stationen säger hon: "Pappa var i Ludvika idag, så du hade ju kunnat ringt honom, så hade du ju kunnat åkt med honom därifrån." Hur glad blir man när man får höra de? :O När jag kom hem så sa jag till pappa: "Vad roligt att du är i Dalarna på en fredag å inte hör av dig!"
"Jag vet",
svara han å så säger han, "jag ska försöka komma ihåg å ringa nästa gång, kom på de när jag kom hem!"
Man blir ju så glad när man får höra sånt! ;) Men de e lungt, jag kom ju hem ialla fall! :D
Nu ska jag sova, för jag börjar klockan 7 imorgon! På söndag blir de en halvtimma tidigare (06.30) men jag älskar verkligen mitt jobb! :D

Puss å god natt på er!

//Christoffer//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0