Tjugoandra Inlägget - Så trött bara.....

3/2-2010

Bonjour, tout le monde!

Tänkte bara skriva om hur trött man kan bli på vissa människor och jag vet att dom som jag kommer skriva om läser detta, men de s*iter jag fullständig i, för de är bara bra om dom får reda på det!

Gårdagen spenderades @Nicole, muy trevligt, tycker jag ialla fall... Jag var hos henne efter skolan till typ halv 8 så jag missade min tvättid! :/ Men smart som jag är så bokade jag in första tiden idag, eftersom vi har sovmogron. Så jag ställde klockan på 06.00 som vanligt och gick upp vid 7-tiden för att ha tvättstugan mellan 07.00-10.00. Så jag tvättade hela morgonen och nu är mitt rum fyllt av tvätt! :O "Juppsi"
Skolan var som vanlig, hade engelska först och fick då veta vilka SJUKT DÅLIGA KRAV, skolverket ställer på oss! Detta fick jag veta genom att jag ska läsa Engelska A på ett halvår i stället för två år, så ska jag göra Nationella Prov på fredag (testomgång) å då fick vi lära oss hur man rättar dom med mera, och vi skulle själva "test" rätta ett antalprov, det första skulle jag satt IG- på för det var såå sjukt dåligt kvalité en av meningarna var denna: "Then there is I know situations there" jag menar vad försöker personen skriva? :O Uppsattsen hade mer än HÄLFTEN felkonstruktioner, grammatiskafel, felstavningar med flera. Skolverket gav denna uppsats G+! :O Kan ni fatta?? :O
Sen sa läraren att hon skulle också sätta IG men då började "vissa" i klassen att protestera att så kan man inte göra, för att skolverket säger nått annat, å då kan inte läraren bestämma nått annat. Visst en liten poäng finns, men när ett helt arbetslag säger att denna uppsats skulle fått IG så är de ingen diskussion tycker jag, men personen/personerna fortsatte propsa läraren... -.- säger jag bara! Asså jag skulle hellre få IG än ett G+ om jag inte förtjänade de högre betyget, för tänk er om några år när man söker jobb, så måste man kunna engelska men då visar de sig att allt man säger är fel eller de man skriver! Det skulle jag inte vilja ialla fall!

Sen hade vi svenska och den flöt på bra, för vi drev med IP 3:orna hela lektionen! ;) Och sen va de idrtottsdags, då blev de badminton, tills Mimmi stukade foten, då blev de lite dans, sång, madrassurfing och mycket mer! :P
Älskar verkligen våra roliga idrottslektioner!! :D

Sen kan jag meddela att jag är jätte sur, förbannad och besviken på en person. För denna person tycker jag personligen inte tar skolan på allvar, men det är ingen som tvinger denna personen att gå i skoian, men hon/han tror att de är nått j*vla 9-5 kontors jobb, där man kan FLEXA eller JOBBA HEMIFRÅN lite när de passar en....  Men de ska jag tala om att de tycker inte jag... Nu har jag sagt de också!
Kan tillägga att jag inte gillar detta uppförande eller vad man nu ska kalla det.... Går man i skolan ska man vara närvarande när man har lektioner (utom vid sjukdom eller liknande) annars tycker jag att man inte har så mycket på en skola att göra....

Nu blir de duschen innan de blir hemköp, för jag ska köpa lite nachos! :P

//Christoffer//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0