Sjunde Inlägget - Det var ett tag sedan

26/12-2009

Bonjour, tout le monde!

Nu är de dags igen å bli lite utråkad av "petit moi". Nej då, ska vara lite kortrandig idag..
Nu sitter jag totalt uttråkad i köket och har kollat vädret, det ska bli -21 grader på typ onsdag! Brrrr!
Det dissar vi.
Men vi kan HISSA julafton som blev jätte bra... Fick bara saker som jag önskat mig! För typ en liten stund sedan såg jag på filmen "Music and Lyrics" eller vad den heter.... Men ialla fall, då började jag längta efter min klass (9A), vi fick se den på musiklektionen typ 100000000000gånger... så den sitter liksom i benmärgen.
Igår hade jag lite mysigt med familjen, eller det var en slapp dag.... för min del blev de först film, Paris, så heter den och jag fick den i julklapp. Den var jätte bra, MEN typisk fransk. Så har man inte sett franska filmer eller gillar dom så är de ingen mening med att kolla på den. Men jag gillade den ialla fall. Efter filmen hade vi lite familje mys med TP-spelande och middag. Sen kollade jag på film med mamma å syrran, då blev de "Maria Larssons eviga ögonblick", den var väl inte den bästa filmen jag sett men klart se värd!

Nu orkar jag inte skriva nått mer om mig, utan jag ska bara förklara vad min inledningsfras betyder: Bonjour, tout le monde!
Bonjour - God morgon/dag
Tout - Alla (hela)
Le monde - Jorden (personer)
så när man sätter ihop dem blir det Bonjour, tout le monde och betyder Hej alla!  Menas i detta fall alla som läser min blogg.

//Christoffer//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0